Header Ads

Breaking News

PERINGATAN UNTUK PUAK MATA SEPET


Cina cina beragama Kristian di Malaysia diingatkan supaya jangan 'bermain dengan api' dengan menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

Sabar umat Islam ada batasnya.Jikalau terus menerus dipermainkan,tidak mustahil '13 MEI' bakal berulang.

Jadi DIINGATKAN adalah lebih baik hentikan mainan sentimen agama andai tidak mahu perkara buruk bakal terjadi di negara ini.


Menjaga hal agama Kristian yang sedia berterabur adalah lebih bagus daripada menyibuk hal Agama ISLAM yang tersedia suci dari dulu lagi.


Enakmen 1988 yang melarang orang bukan Muslim dari menggunakan kalimah Allah.

Enakmen 1988 iaitu Agama bukan Islam di Selangor (Kawalan Penyebaran Agama kepada Orang Muslim) yang diluluskan oleh kerajaan Barisan Nasional pada tahun 1988, melarang orang bukan Muslim di Selangor dari menggunakan 35 perkataan Arab dan ungkapan dalam agama mereka, termasuk “Allah”, “Nabi”, “Injil” dan “Insya’Allah”
.



KataPakTua : kalau lu orang tak bleh ikut undang-undang dalam ini negara,lu boleh balik lu punya tempat asal.lu orang pun menumpang saja maa...mata sepet tak sedar diri

2 comments:

  1. Korang ni warning dalam internet je berani.. nak tunjuk ganas cari dan bakar la kereta apek ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo lu (Zulkarnain Mahmud) berani, lu pun pi la bakar kete apek tu........
      blogger ni nk habaq kat kita betapa biadap perbuatan apek ni.
      Tak ada rasa sayang ke terhadap AGAMA ISLAM dan ALLAH.....????

      Delete