Thursday 27 March 2014

MALANG BAGI PENIAGA MELAYU PULAU PINANG APABILA DIPIJAK HIDUP-HIDUP OLEH CINA DAP @dzainalabidin @reezalmerican @rrafizal @jaharahamid @jeffrisalim




Lagi malang menimpa peniaga MELAYU khususnya di Pulau Pinang.Pagi ini 13 gerai diroboh PBT yang diarahkan REGIM DAP yang tak sudah-sudah mahu menjatuhkan Melayu.

Jika sebelum ini peniaga MELAYU di Pantai Bersih dirobohkan gerai jualan mereka,dan peniaga cina diberi kelebihan dengan hanya dikenakan kompaun.

Sikap RASIS Regim DAP ini JELAS.
Dan jika dibandingkan di era pemerintahan kerajaan Barisan Nasional di Pulau Pinang dahulu,banyak masalah diselesaikan dengan cara diplomasi.Tidak sewenang-wenangnya menggunakan veto.

Apa yang menjadi pertikaian,mengapa hanya gerai MELAYU?
Malah di Pulau Pinang kita dapat buktikan,peniaga CINA berleluasa berniaga tanpa ada masalah.





INI ADALAH SEBAHAGIAN BUKTI PENIAGA CINA DILAYAN SEBAGAI ANAK EMAS
Sebelum ini di Pasar Basah Bukit Mertajam,sepanjang jalan Bunga Raya pihak kontraktor MPSP terpaksa membuat semula tapak tapak gerai haram yang sekarang ini dihalalkan oleh MPSP. 
Asalya disitu adalah TAPAK HARAM(tiada permit dan lesen).Keadaan sesak menggangu lalulintas,tetapi jalan penyelesaian yag diambil PBT = tutup jalan dan halalkan perniagaan disitu.Sudahlah haram,PBT melayan pula karenah peniaga disitu dengan membuat 'tapak' lain untuk mereka apabila didakwanya mereka tapak lama tak ikut FENG SHUI.Yang menjadi macai buat tapak lain bangsa apa?MELAYUDapat anda bezakan layanan REGIM DAP YANG RASIS terhadap antara peniaga MELAYU dan CINA?
 PUIHHHHHH!!!!
     



No comments:

Post a Comment