Networkedblogs

Tuesday, 29 October 2013

#PRKSgLimau :Alkisah Mahfuz dan susu basi. @tun_faisal @apterkini @ matkilaupenang @AzeezPutera


Berikut adalah keratan kenyataan akhbar rasmi daripada YB Datuk Haji Abdul Azeez Rahim berhubung isu 'susu expired' yang dibangkitkan Mahfuz Omar.


Ternyata Mahfuz gila ini sekali lagi menjerut leher sendiri.Selepas kegagalannya memfitnah dengan menggunakan gambar,bapa Jamil Khir,kini sekali lagi beliau gagal.Mahfuz terdesak untuk memancing undi,jadi memburukkan calon lawan lah caranya.

Monday, 28 October 2013

#PRKSgLimau : Bapa Jamil Khir terkilan

Pada awalnya digemparkan hebahan media pembangkang mengatakan Bapa kepada Ketua Bahagian Jerai Dato Seri Jamil Khir mendoakan kejayaan calon PAS untuk PRK N20.
Pada 24 Oktober lalu , Pengarah Jawatankuasa Induk Pas PRK Sungai Limau yang juga Pesuruhjaya Pas Kedah, Datuk Mahfuz Omar bersama calon DUN Sungai Limau, Mohd. Azam Abd. Samat mendakwa Bapa Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom atau lebih dikenali sebagai Pak Baharom telah mendoakan agar kemenangan berpihak kepada Pas.




#PRKSgLimau : PAS rayu rakyat KEKAL





Tidak cukup menggunakan masthead akhbar tabloid Sinar Harian, Pas dilihat semakin terdesak dengan melakukan teknik pertindihan gambar (superimpose) pada salah satu risalah edaran parti itu semalam.

Friday, 25 October 2013

PENCALONAN PRESIDEN PAS DITOLAK.



KUALA LUMPUR: Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan PAS, Asmuni Awi menjelaskan proses pemilihan PAS kali ini mengikut kaedah-kaedah tertentu, khususnya perkara berkaitan penolakan pencalonan.

Pegawai Bank Mati DiTembak,Syarikat Keselamatan Ditarik Lesen Serta Merta


PUTRAJAYA: Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah membatalkan lesen operasi syarikat keselamatan yang bertanggungjawab untuk mengambil pengawal yang menembak mati seorang pegawai bank dalam satu kejadian rompakan di Selangor pada Rabu.

Syarikat keselamatan swasta terbabit didapati telah melanggar syarat-syarat yang ditetapkan di bawah Akta Agensi Persendirian 1971, kata Timbalan Ketua Setiausaha KDN, Datuk Alwi Ibrahim.

Beliau berkata, firma keselamatan itu tidak menjalankan pemeriksaan keselamatan terhadap pengawal yang akan bertugas. “Syarikat itu mempunyai lesen senjata api tetapi anggota keselamatan yang akan diambil bertugas itu perlu mendapat kelulusan melalui semakan pihak polis, termasuk tidak mempunyai apa-apa rekod jenayah dan dilatih untuk mengendalikan senjata api. “Kita telah membuat keputusan untuk membatalkan lesen (syarikat keselamatan) mereka berkuat kuasa serta-merta dan kita dalam proses mempergiatkan pemantauan terhadap syarikat keselamatan berhubung penggunaan senjata api,” kata Alwi pada sidang media di sini, Khamis.

Wednesday, 23 October 2013

Pemuda takluki Gunung Evereat bersama Quran!

MashaAllah..
Indahnya..


Pemuda bersama Quran berjaya menawan Puncak Everest!
Hebat imanNya..
Allahuakbar

Tuesday, 22 October 2013

Lebuhraya Rakyat hanya angan-angan PAS



"Sebelum Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan bagi memberi laluan kepada pilihan raya umum ke 13 (PRU13), Kelantan telah meluluskan satu kawasan perlombongan besi di Sungai Tuang, Gua Musang dengan nilai RM 2.5 bilion yang dijadikan cagaran pembayaran lebuhraya berkenaan.


Monday, 21 October 2013

Thursday, 17 October 2013

Sejarah Palestin, Tanah dan Hak umat Islam yang wajib dirampas daripada zionis Laknatullah!



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْم 

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah, Tanah Palestin adalah tanah penuh berkah dan penduduk disekitarnya diberkati oleh Allah SWT. kerana disinilah terletaknya kiblat pertama umat Islam Surah Al-Isra' ayat 1 yang bermaksud; ”Maha Suci Allah, yang telah memperjalankan hamba-Nya pada suatu malam dari Al Masjidilharam ke Al Masjidilaqsa yang telah Kami berkahi sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebagian dari tanda-tanda (kebesaran) Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat.”


Haron Taib selari bersama mahkamah.





Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib berkata beliau menyokong penuh keputusan Mahkamah Rayuan yang tidak membenarkan penggunaan kalimah 'Allah' dalam mingguan The Herald dalam penerbitan bahasa Melayunya.


Friday, 11 October 2013

Haji Hadi memperlekehkan Polis @zahid_hamidi @muaamarghadafi @pdrmsia




Terbaru:: Gambar selepas ribut di Arafah @AzeezPutera


Semoga Jemaah dari Malaysia dan seluruh dunia dalam keadaan selamat hendakNya



Arafah dilanda Ribut!!!







MAKKAH - Hujan ribut di Arafah petang semalam yang mengakibatkan beberapa buah khemah untuk jemaah Malaysia runtuh tidak menjejaskan persiapan Tabung Haji (TH) untuk menguruskan jemaah menunaikan wukuf empat hari lagi.


Jijik!!Roti perisa cagu.

Pergh..berapa ramai yang dah terkena makan roti yang di uli guna kaki.
muntah aku lepas ni tgk roti,pasti terbayang-bayang..

Thursday, 10 October 2013

Tuesday, 8 October 2013

Penganut 'syiah' bakal berdepan masalah besar.

"Sebagai muslim,ini adalah wadah perjuangan saya untuk mempertahankan agama Islam di negara ini" ujar Dato Jahara Hamid Ahli Dewan Undangan Negeri (adun) Teluk Air Tawar yang juga Presiden Yayasan Mutiara bagi mengulas tentang program 'SEMINAR MENDEPANI VIRUS SYIAH' pada sidang media pagi tadi.


Wartawan Malaysiakini tiada etika.

Dah beberapa hari berlalu..namun dilihat Portal Malaysiakini sehingga ke hari ini cuba untuk 'memenangkan' wartawannya yang ditegur Zahid Hamidi tempoh hari.


Monday, 7 October 2013

Ayam import beracun?

"Saya tidak pasti tentang perkara itu.Bagaimanapun kita ambil maklum dan akan minta kerjasama daripada Kementerian Kesihatan untuk menyiasat perkara ini dengan lebih terperinci, terutama di kawasan yang kita import itu," katanya kepada pemberita selepas menghadiri sesi pengenalan calon-calon bagi jawatan Majlis Tertinggi dan exco sayap Wanita, Pemuda serta Puteri Umno.


Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menjawab tentang dakwaan keracunan ayam yang diimport dari Thailand.Beliau menegaskan kesemua produk makanan termasuk ayam dan daging yang diimport haruslah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan selain pusat penyembelihan mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia atau jabatan agama Islam negeri terlebih dahulu.

Walau bagaimanapun katanya,Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani bersama Kementerian Kesihatan akan menyiasat dakwaan ini walaupun mana-mana pihak masih tidak mendapat sebarang laporan mengenai dakwaan ayam yang diimport beracun itu.

Terdahulu, kejadian hujung bulan lepas yang menyebabkan empat maut akibat keracunan makanan selepas menghadiri kenduri kahwin di Kampung Huma, Tanjung Dawai, Merbok, Kedah.
Mereka dipercayai memakan ayam masak merah yang dimasak secara gotong-royong oleh penduduk kampung pada majlis perkahwinan berkenaan.
Siasatan mendapati keracunan itu berpunca daripada pencemaran bakteria SALMONELLA pada ayam yang dihidangkan dalam kenduri berkenaan

Apa itu Virus Salmonella

Hangat dok sebut-sebut pasal SALMONELLA.
Ni aku bagi serba sikit apa itu Virus Salmonella.


Salmonella typhi adalah sejenis mikrobakterium atau bakteria yang diklasifikasikan dalam kumpulan bakteria gram negatif.
Ia mendapat nama dari seorang ahli patologi Amerika yang bernama Dr.Daniel Edward Salmon
Namun pertama ditemui oleh Theobald Smith pada tubuh babi sekitar tahun 1885. Bakteria ini mampu menjangkiti manusia melalui makanan yang dimasak namun dengan kadar yang sederhana ataupun mentah.
Makanan yang terkontaminasi oleh bakteria ini akan bertindak dalam badan manusia hanya dalam beberapa jam sahaja.
Simptom2 dan gejala yang bakal dialami oleh pesakit dari penyakit ini adalah diarrhea atau cirit birit, ketegangan pada bahagian perut,demam selepas 8-72 jam makan makanan yang terkontaminasi,muntah,mual dan juga sakit kepala.

Lagi tragedi berdarah.51 terbunuh dalam demonstrasi di Mesir

Peringatan 40 tahun kemenangan Mesir melawan pasukan Israel berubah menjadi tragedi berdarah yang menyebabkan 51 orang terbunuh. Demonstran anti-kudeta Mesir kembali turun ke jalanraya seamalam, Ahad (6/10) waktu tempatan untuk peringatan tersebut. Menteri Kesihatan Mesir menyatakan, seramai 268 orang dilaporkan cedera dalam pertempuran di seluruh negara. Pada Ahad malam, kementerian mengumumkan 408 demonstran ditangkap sepanjang Ahad. Polis telah melepaskan tembakan gas pemedih mata dan serta tembakan amaran ke udara untuk membubarkan demonstrasi massa antikudeta yang cuba memasuki Bundaran Tahrir . Di Delga, utara Kairo, polis diberitakan telah menembakkan peluru aktif kepada demonstran. Seorang peserta demonstrasi ditembak mati dan lainnya cedera, demikian menurut saksi kejadian kepada pejabat berita Anadolu. Dalam laporan Al-Jazeera, massa diperkirakan mencapai 4,000 orang. Massa tersebut ingin menuju Bundaran Tahrir sekalipun terdapat ancaman halangan dan kekerasan. Pasukan keamanan sendiri terdiri dari tiga lapis di jalan-jalan tersebut. Demonstran dari Ikhwabul Muslimin telah melakukan sejumlah protes sejak Muhammad Mursi digulingkan dari kerusi presiden pada 3 Juli. Aksi protes pada hari semalam merupakan sebahagian dari demonstrasi nasional yang diselenggarakan oleh pendukung pro Mursi untuk memperingati ulang tahun ke-40 kemenangan perang tahun 1973 atas Israel dan mengecam penggulingan tentera terhadap Presiden terpilih Muhammad Mursi. Acara ini secara luas itu juga dianggap sebagai hari kebanggaan bagi tentera Mesir. Bulan lalu, pasukan gabungan polis-tentera menyerbu Dalga dan membubarkan aksi protes yang telah berlangsung selama 75-hari yang dilakukan oleh pendukung Murs

Dimana silapnya negeri 'cik siti wan kembang' ini?


Pasukan bolasepak Kelantan baru-baru ini dipuji dengan kemenangan bergaya ke atas pasukan Johor.
Tapi yang tak bergaya nya bila peminat,penyokong pasukan Kelantan ni..dari dulu lagi,ada saja isu yang dorang timbulkan.

Inikah cara sambutan kemenangan mereka?aduh la..rosak..

P/S:kalau stadium terbakar tu maksudnya Kelantan kalah le tu..hehe

Nik Abduh,tlg komen sesuatu..negeri anda!


Sunday, 6 October 2013

Ketua Syiah Pas terkena batang hidung sendiri.

Muktamar PAS hujung tahun ini bakal dilihat antara muktamar yang paling panas dalam sejarah.
Terdahulu dengan kekalahan bekas Ketua Pemuda PAS,Nasrudin Hasan di Indera Mahkota.Laporan disini

Kini Mat Sabu pula kelihatan gusar dengan apa yang dihadapinya dan bakal menempoh hari-hari sukar didalam kerjaya politiknya.

Dulunya Mat Sabu menghalalkan segala fitnah hanya untuk meraih populariti dan sokongan,kini tiba gilirannya pula diaibkan 'rakan sepasukan' sendiri.
Dalam wawancaranya(baca disini)



“Sepanjang 35 tahun saya berada dalam PAS iaitu sejak 1978, inilah kempen paling teruk pernah saya lihat,” katanya yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu. Katanya, apa yang berlaku dalam PAS sekarang amat mengejutkan terutama mengenai perubahan minda di kalangan ahli PAS. “Saya terkejut dan hairan dengan perubahan minda ahli PAS terhadap muktamar dan kepimpinan parti,” katanya. Mat Sabu berkata demikian sebagai mengulas pendekatan kempen yang dibuat sesetengah ahli dan pemimpin Pas bagi menghadapi Muktamar ke-59 November ini di Shah Alam, Selangor. Menurutnya, pelbagai kempen dijalankan oleh ahli Pas termasuk dengan cara menyerang dan melabelkan pihak yang tidak dipersetujui oleh masing-masing dengan menjadikan Facebook, sms dan blog sebagai medan utama. “Untuk menjatuhkan sesaorang pemimpin Pas, pelbagai label diberikan. Paling popular ialah Syiah dan yang kedua liberal,” katanya. Beliau berkata, tuduhan itu bukan hanya menerusi laman web atau Facebook sahaja tetapi dalam pertemuan yang dinamakan Liqa’ Fikri. “Saya rasa trend ini kurang sihat dan kami kepimpinan parti sedang memerhatikan perkara ini dan bagaimana langkah hendak diambil bagi mengatasinya,” katanya. Mat Sabu berkata, ketika beliau dalam Pemuda Pas dahulu, perbezaan pendapat sebegini juga berlaku tetapi tidak seteruk sekarang. “Saya dahulu berbeza pendapat dengan (Datuk) Abu Bakar Chik dan Halim Arshat tetapi kami boleh duduk bersama dan membuat program menghadapi Umno,” katanya. Katanya, pertandingan dalam parti sepatutnya untuk dinilai bukan saling menyingkirkan dan melabelkan antara satu sama lain. “Ini trendnya dan saya hairan bagimana ia muncul. Jika tidak ditangani dengan baik dalam masa terdekat kita bimbang masa depan Pas yang dilihat cemerlang sekarang ini akan kabur di masa depan,” katanya.


Hehe..pandai pulak mamat syiah ni raih simpati..
kata orang tua..what you give, you get back..


KL Gengster 2 masih di kelas tersendiri!

Dengar khabar kutipan tayangan hari pertama filem KL Gansgter 2 Berjaya mengutip RM700,000 menurut laporan akhbar Sinar Harian.
Bagaimanapun, hari ini menurut blog gossip artis beautifulnara.com, pengarah filem itu Syamsul Yusof sendiri memaklumkan bahawa kutipan hari pertama mencecah RM1.2 juta. Mana satu yang sahih agaknya ya?
Biarpun berapa kutipan sebenarnya jumlah kedua-dua boleh kita lihat sebagai satu perkembangan positif bagi filem tersebut lebih-lebih lagi selepas filem itu ditimpa konflik akibat cetak rompak.
Beberapa bulan sebelum tayangan pembukaan filem itu di pawagam, terdapat salinan filem itu sudah pun tersebar di internet dan boleh dimuatturun di internet secara percuma dan meluas.
Kami memetik beberapa kata-kata bapa Syamsul iaitu Datuk Yusof Haslam ketika muncul dalam rancangan 9 Soalan terbitan stesen TV9 baru-baru ini yang berharap Syamsul tidak merajuk lama dalam mengarah filem selepas konflik yang berlaku.
Menurut Yusof, Syamsul ialah seorang yang memberikan komitmen tinggi dalam kerja ketika sesi penggambaran jadi beliau tidak hairanlah Syamsul berasa kecewa dan bersedih di atas kejadian yang menimpa filem arahannya itu.
“Biasalah orang muda, Syamsul yang saya tahu dia biasanya memberikan fokus 300 peratus ketika mengarah filem. Filem KL Gangster 2 ini adalah salah satu karya yang paling dia fokus dan beliau sudah bertungkus-lumus selama dua tahun perkara begini terjadi.
“Saya fahamlah apabila dia kecewa sebegini, apapun saya harap Syamsul tidak berdiam diri lama daripada kes ini dan kita berharap gejala cetak rompak akan segera dibanteras kerana sekarang ini mereka sudah terlalu melampau,” kata Yusof dalam program itu.
Menurut ayahnya itu, Syamsul telah melakukan penggambaran filem itu dengan bajet yang melebihi daripada apa yang diperuntukan ayahnya yang juga penerbit kepada filem itu.
Pada awalnya Yusof berkata, filem itu diperuntukkan perbelanjaan sebanyak RM3 juta untuk diterbitkan tetapi dek kerana idea Syamsul filem itu akhirnya menelan belanja RM4.5 juta untuk menghasilkan filem hebat seperti KL Gangster 2.
Kemungkinan besar, filem KL Gangster 2 bakal mengutip pulangan kutipan tiket box office memecahkan rekod kutipan tiket di pawagam dan Syamsul akan terus menghasilkan filem bermutu tinggi untuk tontonan penggemar filem tempatan.

Saturday, 5 October 2013

Yuna relakan diri dipeluk Jantan Negro

Ini kot bagi YUNA yang dikatakan 'masuk kandang kambing mengembek,masuk kandang harimau mengaum'
Duduk Malaysia ikut adat Melayu,duduk kat Eropah ikut cara barat..


Elok sangat dah tu,pakai tudung pon dah lilit macam minah afrika..
Hadoi lah Yuna oi..
Bakal lingkup lagi anak Melayu..

Kata orang tua..jaga anak perempuan  ni memang payah..


Wartawan malaysiakini hampir terkucil..terbaik DS @zahid_hamidi

video

Pengajaran buat semua media PR..
Tudia la..kaki spin lagi..
Peringatan kecil untuk kaki fitnah..
Nasib tak terberak kat situ je..

Kata orang tua..baru kena buku dengan ruas
Amekkaw..

PAS Perak puji pentadbiran Zambry


Kuala Lumpur - Jawatankuasa Isu dan Strategik Badan Perhubungan PAS Perak mengucapkan tahniah kepada kerajaan negeri Perak berikutan perkembangan ekonomi yang semakin pesat di negeri itu. 
Koordinatornya, Dr. Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss berkata, berdasarkan rekod, Perak mencatatkan pencapaian 7.1 peratus untuk Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK) pada tahun lalu. 'Kami merakamkan ucapan tahniah di atas pencapaian pertumbuhan ekonomi negeri Perak ini', katanya dalam satu kenyataan media hari ini. 
Raja Ahmad bagaimanapun mendakwa, pencapaian itu berikutan ketenteraman politik di Perak yang menyumbang kemasukan pelaburan asing secara tidak langsung. Dakwanya, ketenteraman itu dikecapi kerana pakatan pembangkang Perak bertekad mengembalikan keharmonian setelah berlaku pergolakan dan krisis Perlembagaan pada 2009. 'Inilah jaminan penting kepada mana-mana parti politik yang kalah dengan menghormati keputusan yang telah diberikan oleh rakyat', dakwanya lagi - mynewshub.com



Thursday, 3 October 2013

Ketua Pemuda PAS bakal berniaga cucur udang di Temerloh.Selamat Tinggal politik @apterkini


Nasrudin kalah di tempat sendiri.Malu beb!

Aku tak rasa terkejut sangat dengan kekalahan Nasrudin ni.
Oleh beberapa sebab yang bagi aku sendiri Nasrudin juga tahu puncanya.

Yang memungkinkan kekalahan dia,bagi aku bilamana imej yang dibawa tak seiring dengan perilaku dan tutur kata nya.
Pakaian memang nampak alim habis bro, tapi bila ayat keluar dari mulut,perghh macam bau longkang der.

Tapi aku sedikit simpati la atas apa kekalahan dia.
Takpe, kau masih YB..abes jadi YB berenti la politik..insafi diri balik..

Kau ajak orang Pas tolak motor,
Sekali orang Pas tolak kau..hehe


Itu lah..kata orang tua, kerana mulut badan binasa..
rakyat pilih suruh buat kerja,bukan buat dosa..

Jangan nak kata aku fitnah pulak..



P/s dah boleh start plan nak buat apa pulak lepas ni...





Suhaimi Saad berjaya menewaskan pencabarnya Ahli Parlimen Temerloh Nasrudin Hasan dalam perebutan jawatan Naib Yang di-Pertua Indera Mahkota pada pertengahan bulan ini.

Menurut laporan Astro Awani, Nasrudin yang memperoleh 60 undi di peringkat kawasan itu tewas kepada Suhaimi yang memperoleh lebih daripada 100 undi namun pendedahan ini tidak disahkan beliau yang masih belum mengetahui jumlah sebenar undi tersebut.

“Saya sebolehnya tidak mahu mengulas perkara ini kerana isu pemilihan PAS masih menjadi perbualan hangat.

“Kekalahan Nasrudin dalam pemilihan di peringkat kawasan kali bukanlah kerana unsur sabotaj tetapi pewakilan mahu Ahli Parlimen Temerloh itu lebih menyerlah di peringkat pemilihan PAS pusat,” kata Suhaimi ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Sementara itu, seorang penganalisis politik yang tidak mahu namanya didedahkan lega apabila dimaklumkan kekalahan Nasrudin di peringkat kawasan itu.

Katanya, kekalahan Nasrudin yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat itu adalah akibat sikap keras kepala dan tidak boleh ditegur pemimpin berkenaan.

“Saya setuju dengan kekalahannya. Ini membuktikan golongan profesional mempunyai peluang yang luas untuk memenangi pemilihan PAS di peringkat pusat.

“Ini pengajaran buat beliau dalam arena politik. Kena sekalu bersederhana. Jangan anggap lebai, baik dan syumul tidak boleh ditegur.

“Ulama’ bukan maksum dan mereka perlu berdepan realiti,” katanya kepada The Malaysian Insider.selanjutnya